Heup oefeningen

Gezondheid, zorg, welzijn en lifestyle | Zensitivity

Heup oefeningen voor thuis

Deze handige video oefeningen zorgen ervoor dat de bewegelijkheid in de heup verbeterd en heeft ook op langer termijn voordelen. Het is wetenschappelijk bewezen dat bij het goed bijhouden van deze oefeningen veel klachten voorkomen kunnen worden en lichte klachten kunnen worden verholpen! Doe deze oefeningen net als je aanbevolen beweging die je per dag moet doen (minstens 30 minuten) en net als tandenpoetsen, voldoende fruit, groente en vis eten. Is dit ook heel belangrijk voor je lichaam en geest.

Voordat je aan de oefeningen begint geldt het advies; let op je houding en doe preventief oefeningen om klachten te voorkomen of te verminderen.

Let op: bij twijfel raadpleeg altijd je fysiotherapeut of arts

 

Foto: Pixabay

Staande zijwaartse zwaai-oefening voor de heup

Liggende buikspieroefening voor versterken van rug- en buikspieren

Spierversterkende oefening op oefenbal voor rug- en buikspieren

Spierversterkende rugoefening vanuit kruiphouding

Zijwaartse plankoefening voor sterkere rug- en buikspieren

Liggende oefening voor sterkere rug- en buikspieren

Versterkende oefening voor de rug- en buikspieren

Liggende oefening voor sterkere buik- en rugspieren

Zijwaartse plank-oefening voor rug- en buikspieren met gebogen knieën

Brug-oefening op bal voor sterkere rug- en buikspieren

Oefening voor het vergroten van mobiliteit heupen

Staande zijwaartse zwaai-oefening voor de heup

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten