De Ruyterstraat 69 - Noordwijk
+31 06 24 78 97 31
info@zensitivitynoordwijk.nl

Fouten die sommige op instagram maken

Gezondheid, coaching, welzijn en lifestyle

Fouten die sommige op instagram maken

Fouten die sommige op instagram maken - social media - Zensitivity Noordwijk

Fouten die sommige op instagram maken

Als ik zie hoe sommige met hun Instagram content bezig zijn, zie ik dat het gebruik van het Instagram platform voor sommige niet echt een marketingsdoeleinde heeft. Ze zien het meer als een kunstvorm. Is niet erg als je het niet zakelijk gebruikt. Dit komt omdat er eigenlijk geen echte regels zijn als het gaat om wat je niet mag of kan doen. Er is geen “one-size-fits-all” strategie die kan worden geïmplementeerd om je verkeer of verkoop te verbeteren. Je probeert te analyseren en vervolgens pas je dat aan als dat nodig is.

En, ik weet het….. want ik zeg net dat er geen regels zijn op Instagram, zie mijn titel: “Je doet het fout!”, in de kop van deze post lijkt misschien een beetje tegenstrijdig. Maar probeer gewoon en volg mijn verhaal als ik het uitleggen.

Bekijk hier de laatste social media apps

Ook al is er geen officiële Instagram regelboek, er zijn wel degelijk kleine regels. Aan de andere kant zijn er ook veelgemaakte fouten die je voorbij ziet komen. En ik ben er ook nog steeds mee aan het stoeien.  Dit zijn meestal eenvoudige dingen, als ze eenmaal verholpen zijn, direct een positieve invloed kunnen hebben op je resultaten.

Dus, wil je weten of je nu fout zit


Haha, ik ben een grapje aan het maken. Het is helemaal OK als sommige toepassingen voor jou goed voelt. Soms zitten we zo dicht bij het probleem, dat we deze problemen niet direct voor onze neus kunnen zien. Wat belangrijk is, is dat als je dit leest het een kans is om het te verbeteren als je het herkent

Bekijk de lijst met de meest voorkomende Instagram-fouten die wij veel maken en kijk of er ruimte is voor  het verbeteren van je profiel omschrijving.

Je hebt een prive account 

Persoonlijke accounts kunnen voor ander echt privé zijn. Maar een je bedrijf op privé zetten? Ik zie dit vaak voorbij komen en vraag me af: “wat doe je precies en waarom vind je dat het voor de buitenwereld verborgen moet blijven? En dan, als ik eenmaal zie dat ze hun best doen om het privé te houden. Als ik niet kan zien wie je bent en wat je doet, ga dan niet vragen om je te volgen.En daarbij zal ik waarschijnlijk NOOIT van je kopen. Als je een bedrijf op Instagram zet moet je een openbaar account hebben. Begin er anders niet aan. #theend

Aantrekkelijke BIO

Je hebt precies 150 karakters om iedereen die je profiel bezoekt te vertellen wie je bent en wat je voor hen kunt doen. Dit is ook het enige gedeelte op Instagram waar je een klikbare link kunt plaatsen richting je website, je blog, social media. Gebruik deze ruimte . Gebruik het verstandig en gebruik het op de juiste wijze. Beschouw je bio ruimte als een “pitch”, zorg dat je deze door een mooie en doordachte visuele inhoud aan andere laat zien.

Je haat Hashtag?

Heb je een Instagram account voor je bedrijf: Hashtags helpen je bij het categoriseren van je foto’s, zodat mensen die willen weten wat de inhoud/product/dienstverlening is. En ook wat jij wil aanbieden. Ik zie vaak twee veelvoorkomende fouten op het gebied van hashtags.

EEN:  bedrijven die helemaal geen hashtags gebruiken.

TWEE: bedrijven die verkeerde hashtags inzetten.

Om de een of andere reden struikelen veel mensen over de hashtags. In feite heb ik geregeld zoveel vragen gehad over het gebruik van hashtags op Instagram dat ik dit ook schrijf.

Om een lang verhaal korte te maken: Je MOET bij elke foto een hashtags gebruiken om je inhoud aan je potentiële klant te laten zien. EN je moet weten hoe je de juiste hashtags kunt vinden en gebruiken om je potentiële klanten richting je website te brengen. Dit is geen grap. Alleen een website werkt nu allang niet meer, instagram is een heel belangrijk onderdeel hierin om je volgers richting je website te lootsen.

Wilt je weten hoe je #hashtags op instgram kunt gebruiken om de juiste volgers voor je bedrijf te krijgen? Blijf mij dan volgen.

 

4 reacties

  1. Eveline Meijvogel Eveline Meijvogel schreef:

    Met gestuntel heb ik alles geleerd😉

  2. Eveline Meijvogel Eveline Meijvogel schreef:

    Ik ben bezig om dit deel duidelijk op te schrijven😃. Met de feestdagen inzicht wordt het na kerst

  3. JaJo-fotografie schreef:

    De bio is al een lastig ding op insta. Maar, ik verwijs er wel altijd naartoe als ik een nieuwe blog heb gepubliceerd. Story’s zet ik ook vaak in. Helaas is de optie swipe up, in een story niet voor mij weggelegd. Ben benieuwd naar je hashtag / verdere uitleg.

    Groet Jeanine.
    (@ JaJoFotografie op insta)

  4. Rob Alberts schreef:

    Aj, ik laat alleen mijn gestuntel met foto’s zien ….

    Vrolijke groet,

Zou leuk zijn als je ons laat weten wat je van dit artikel vindt!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: